قالب های فارسی وردپرس 21

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 21

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

راهنمای خرید پاوربانک و نکات مهمی که قبل از خرید آن باید درنظر بگیرید

اگر شما هم از یکی از دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی‌ هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند، لپ‌تاپ و گجت‌های هوشمند استفاده می‌کنید، ولی با مشکل اتمام شارژ باتری دستگاه خود در طول روز مواجه هستید و خرید پاوربانک را در نظر دارید، مطالعه‌ی این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

اکثر ما با شرایطی روبرو شده‌ایم که خارج از منزل یا در سفر هستیم و امکان شارژ کردن تلفن همراه‌مان را با برق شهر نداریم. در چنین شرایطی داشتن یک پاوربانک خوب می‌توند مشکل موجود را به‌خوبی حل کند. اما پس از مراجعه به بازار و مواجهه با طبف گسترده‌ای از انواع پاوربانک‌ با مشخصات فنی و قیمت متفاوت، انتخاب نمونه‌ی ایده‌آل کمی دشوار خواهد بود. در ادامه به تشریح موارد لازم برای خرید پاوربانکی ایده‌آل با توجه به نیاز هر یک از کاربران، پرداخته شده است.

پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟ 
پاوربانک نوعی باتری یدک یا اضافی است که در صورت اتمام شارژ باتری دستگاه هوشمند، می‌توانید با کمک آن دستگاه خود را مجددا شارژ کنید. پاوربانک با نام‌های دیگر همچون شارژ همراه، باتری یدک و باتری اضافی هم شناخته می‌شود؛ ولی عموما این ابزار جانبی، همان پاوربانک یا بانک شارژ نامیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی این دستگاه، قابلیت حمل بالای آن است.

پاوربانک

مقاله‌های مرتبط:
پاور بانک چیست وچرا نیاز به پاور بانک داریم؟
با اینکه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ و ساعت‌ هوشمند، در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری‌های نوینی اعم از باتری‌های حجیم‌تر ، الگوریتم‌های بهینه‌ی مصرف انرژی یا فناوری شارژ سریع، مدت زمان شارژدهی محصولات خود را افزایش دهند، ولی با توجه به کاربری‌های مختلف و استفاده‌های سنگین کاربران، مشکل اتمام شارژ باتری، معمولا زیاد دیده می‌شود. نیاز به خرید پاوربانک نه تنها کاهش پیدا نکرده است، بلکه بازار خوبی دارد. 

انواع پاوربانک 
پاوربانک‌ها انواع مختلفی دارند، ولی عملکرد تمامی آن‌ها تا حد زیادی مشابه یکدیگر است. این دسته‌بندی در ابتدای امر به‌ شما کمک می‌کند، با توجه به نیاز خود، پاوربانک مورد نظر خود را خریداری کنید. این دستگاه‌ها از نظر کاربرد و فناوری به‌کار برده شده در تولید، به چند دسته تقسیم می‌شوند: 

۱- پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت: این دسته از پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های مختلف و با میزان جریان و ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند، و قدرت شارژ کردن باتری تلفن همراه را دارند. اما باید در نظر داشته باشید با این پاوربانک‌ها نمی‌توانید لپ‌تاپ خودتان را شارژ کنید. 

۲- پاوربانک مخصوص لپ‌تاپ: این دسته از پاوربانک‌ها، خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باتری‌های حجیم لپ‌تاپ را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اکثر پاوربانک‌های بازار ولتاژ ۵ ولت دارند؛ در صورتی که برای شارژ باتری لپ‌تاپ براساس مشخصات سیستم‌تان، نیاز به پاوربانک با ولتاژ ۱۶ تا ۲۰ ولت دارید.

۳- پاوربانک سولار: پاوربانک‌های سولار یا خورشیدی، دوستدار طبیعت هستند و امکان شارژ پاوربانک از طریق انرژی خورشیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پاوربانک‌های سولار برای افرادی که بخش زیادی از زمان خود را در سفرهایی با عدم دسترسی به برق شهری سپری می‌کنند، محصولی ایده‌آل است و تمام نشدن شارژ دستگاه‌های آن‌ها را تصمین می‌کند. این نوع پاوربانک‌ها به‌دلیل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، جزو محصولات دوستدار محیط زیست محسوب می‌شوند.

۴- پاروبانک‌های هوشمند: خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با نیاز باتری دستگاه قابل تنظیم است و با توجه به نوع دستگاه، قادر به تامین شدت جریان مناسب باتری است. ایمنی این پاوربانک‌ها در سطح بالاتری نسبت به هم‌تایان ارزان‌تر خود قرار دارد.

ظرفیت پاوربانک 
یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید پاوربانک بدان توجه کنید، ظرفیت آن است. اولین و مهم‌ترین مشخصه‌ی پاوربانک‌های طرفیت آن‌ها است که با واحد میلی‌آمپرساعت بیان می‌شود. ظرفیت پاوربانک به کاربر نشان می‌دهد چند بار می‌توانید با پاوربانک باتری دستگاه خود را شارژ کنید. 

پاوربانک Powerbank

قبل از خرید پاوربانک این سوالات را پاسخ دهید: 

با پاوربانک قصد شارژ کردن چند دستگاه را به‌صورت همزمان دارید؟
باتری دستگاه یا دستگاه‌هایی که می‌خواهید به پاوربانک وصل کنید، چند میلی‌آمپرساعتی است؟ 
با پاوربانک می‌خواهید چند بار دستگاه‌ یا دستگاه‌های خود را شارژ کنید؟
ظرفیت واقعی پاوربانک‌ها کمتر از میزان رسمی آن‌ها است
این سه سوال، از مهم‌ترین سوالاتی است که باید قبل از خرید پاوربانک از خود بپرسید. شما باید دقیقا بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید. نیاز هر کاربر ممکن است با کاربر دیگر متفاوت باشد. مثلا ممکن است شما با توجه به موقعیت کاری خود نیاز به پاوربانکی داشته باشید که طی روز حداقل دو بار بتواند گوشی هوشمند را شارژ کند؛ در حالی که فرد دیگری تنها نیاز به پاوربانکی داشته باشد که بتواند تا ۵۰ درصد باتری گوشی هوشمند خود را با آن شارژ کند. 

محاسبه‌ی ظرفیت مورد نیاز 

همان‌طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از خرید پاوربانک باید بدان توجه کنید، ظرفیت پاوربانک است که با واحد میلی‌آمپرساعت یا mAH محاسبه می‌شود. قبل از خرید پاوربانک ابتدا باید بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید. در نتیجه ابتدا باید ظرفیت مورد نیاز خود را محاسبه کنید. اگر می‌خواهید فقط از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود استفاده کنید، نیاز شما با فردی که تمایل دارد هم‌زمان از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند، ساعت هوشمند یا تبلت استفاده کند، متفاوت خواهد بود. 
منبع:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.