اگرچه در مراسم رونمایی گوشیهای سری گلکسی S10، «دیجی کو»، مدیرعامل سامسونگ موبایل از اجرای برنامه پشتیبانی ۲۴ ساعته گوشیهای سامسونگ در تمامی روزهای هفته در سراسر جهان خبر داد اما اکنون سامسونگ ایران با انتشار بیانیهای خبر داده است که کشورمان از اولین بازارهایی بود که سامسونگ در آن خدمات پشتیبانی موبایل را به شکل ۲۴ ساعته در اختیار کاربران خود قرار داد.
برنامهی شرکت سامسونگ الکترونیکس این است که پشتیبانی ۲۴ ساعته خود را تا سال ۲۰۲۰ در تمام کشورهایی که در آنها فعالیت میکند، عملیاتی نماید. با این حال اینطور که سامسونگ ایران میگوید، کشورمان جزو اولین بازارهایی بود که از ماهها قبل از رونمایی گلکسی S10 و با هدف جلب رضایت مشتریان و ایجاد بهترین تجربه کاربری در حوزه موبایل، خدمات پشتیبانی موبایل را به صورت شبانهروزی عرضه میکرد. براساس این برنامه، کاربران گوشیهای همراه سامسونگ این امکان را دارند تا در هر ساعت از شبانه روز با تماس به شماره ۴۲۱۳۲-۰۲۱ مشکل یا درخواست خودشان را با کارشناسان این شرکت در میان گذاشته و پاسخ خود را دریافت کنند.
همزمان با اعلام برنامه جهانی سامسونگ برای شبانه روزی کردن خدمات پشتیبانی گوشیها، این شرکت اعلام کرد: «ما معتقدیم نوآوری حاصل بررسی و برآورده کردن نیازها و درخواستهای کاربرانمان است. بسیار خوشحالیم که در مرکز تماس تلفن همراه سامسونگ، آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته هستیم. با اجرای این برنامه از طریق ارتباط مداوم با کاربرانمان و بهرهگیری از نظرات آنها، امکان ارائه باکیفیتترین خدمات پس از فروش را فراهم نمودهایم.»
به این ترتیب کاربران سامسونگ در هر زمانی از شبانهروز میتوانند با تماس صوتی یا چت آنلاین به کارشناسان متصل شوند و در صورت نیاز، کارشناسان از طریق اتصال راه دور (Remote Management) به صورت آنی مشکلات کاربران را رفع کنند. یکی از خدمات دیجیتالی که مرکز تماس موبایل سامسونگ در ایران ارائه میدهد، خدمات از راه دور با استفاده از اپلیکیشن راهنمای هوشمند یا همان Smart Tutor است که با بهرهگیری از این سرویس کارشناسان مرکز تماس موبایل از طریق اینترنت به گوشی کاربران متصل میشوند و مانند زمانی که گوشی را در دست دارند، مشکلات نرمافزاری دستگاه را تشخیص داده و برطرف میکنند.
در واقع با استفاده از برنامه Smart Tutor، کاربر بدون نیاز به حضور در مراکز خدمات، به صورت اینترنتی با کارشناس فنی ارتباط برقرار کرده و با اجازه و تایید مشتری، کارشناس مربوطه را به گوشی و تبلت وصل کرده و ایراد نرمافزاری دستگاه را رفع میکند. کاربران ساکسونگ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از خدمات پس از فروش سامسونگ میتوانند با شماره تلفن ۴۲۱۳۲-۰۲۱ تماس گرفته و یا به سایت سامسونگ مراجعه کنند.
طی مراسمی که صبح سهشنبه ۲۰ فروردین با حضور محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلالاحمر و علیاصغر عینیپور معاون فنی و مهندسی ایرانسل در محل جمعیت هلال احمر برگزار شد، مبلغ پنج میلیارد ریال از طرف ایرانسل برای کمک به رفع نیازهای ضروری سیلزدگان، به جمعیت هلالاحمر اهدا شد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور علاوه بر این مبلغ، ۵۵ میلیارد ریال نیز برای کمک به بازسازی زیرساختها در منطقههای سیلزده اختصاص داده است.
در این مراسم، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلالاحمر با اشاره به وسعت بیسابقه سیل در استانهای مختلف برلزوم توجه ویژه به ابعاد گوناگون خسارتهای سیل تاکید کرد.
همچنین معاون فنی و مهندسی ایرانسل نیز طی سخنانی اقدامات ایرانسل برای حفظ پایداری شبکه و کمک به روند امدادرسانی پس از بروز سیل در استانهای مختلف را تشریح کرد. وی همچنین تاکید کرد:
«ایرانسل فراتر از وظیفه تخصصی خود در مخابرات، یاریرسانی به عزیزان آسیبدیده و سازمانهای امدادی را مسئولیت اجتماعی خود میداند. به همین دلیل آماده همکاری گستردهتر با جمعیت هلالاحمر، به عنوان سازمان تخصصی امدادرسان برای کمکهای بیشتر به آسیبدیدگان و بازسازی بخشی از زیرساختهای تخریب شده است.»
گفتنیست کارشناسان اپراتور ایرانسل در همان لحظات آغازین سیل به مناطق آسیب دیده اعزام شدند تا شبکه را به حالت عادی و پایدار برگردانند.این اپراتور همچنین برای سرعت بخشیدن به امدادرسانی به سیلزدگان، به دفعات مکالمه و پیامک منطقههای سیلزده را رایگان اعلام کرده است.
در زمان بحران تیم فنی ایرانسل با توجه به شرایط ایجاد شده از منابع مختلف تأمینکننده انرژی مثل ژنراتورها برای برقرسانی و فعال نگهداشتن آنتنهای مخابراتی استفاده کرد و شبکه را برای استفاده مشترکان خود و مشترکان اپراتورهای دیگر که از طریق رومینگ ملی از شبکه ایرانسل استفاده میکردند؛ پایدار نگه داشت. همچنین به گفته مسئولان این مجموعه؛ بررسی و رفع مشکلات احتمالی مشترکین مناطق آسیبدیده از طریق تماس با مرکز شبانهروزی ارتباط با مشتریان ایرانسل (شماره ۷۰۰)، در اولویت قرار گرفته است.
این روزها شرکتهای زیادی هدفون بی سیم تولید میکنند و بازار از گجتهای این چنینی پر شده اما هنوز لازم است که بسیاری از این هدفونها را با کابل USB شارژ کرد. با این وجود به تازگی کمپانی لاجیتک هدفون بی سیم Zone Wireless را معرفی کرده که حسابش از دیگر مدل جداست و به طورت بی سیم شاٰرژ میشود. بدین صورت کابران تنها نیاز دارند جدیدترین هدفون لاجیتک را روی پد شارژ بی سیم آن قرار دهند تا پروسه شارژ شدن به صورت خودکار انجام شود.
بسیاری از کمپانیها، شارژ با کابل USB را برای هدفونهایش انتخاب میکنند تا سرعت شارژ را بالا ببرند. با این توجیح که کاربران حوصله ندارند که زمان زیادی برای شارژ هدفونهایشان صرف کنند و هر موقع دلشان خواست بتوانند از هدفونهایشان استفاده کنند.
با این حال لاجیتک سعی کرده با تعبیه یک پد شارژ از روش شارژ بی سیم Qi بهره میبرد کار را راحت کرده و کاربران بتوانند هدفون بی سیم خودشان را بعد از کار روی این پدها قرار دهند تا شارژ شود.
البته این قابلیت تنها ویژگی خاص جدیدترین هدفون لاجیتک به شمار نمیرود. Zone Wireless به قابلیت حذف صدای محیط مجهز شده و کاربر میتواند با استفاده از برنامه مخصوصی روی موبایل خود، میزان صدای پخش شده را تنظیم کند.
با این وجود لاجیتک کلیدهای تنظیم صدای روی هدفون را حذف نکرده تا کاربر در مواقع موردنیاز بتواند بلندی صدا را کنترل کند. علاوه بر این جدیدترین هدفون لاجیتک ۱۵ ساعت عمر باتری دارد و کاربر میتواند مدت زمان زیادی از آن استفاده کند.
لاجیتک سعی کرده جدیدترین هدفون بی سیم خود را در دو مدل مختلف عرضه کند. تفاوت این دو مدل یعنی Zone Wireless و نسخه پلاس، شاید تنها در دریافت کنندهی صدایی باشد که برای مدل پلاس در نظر گرفته شده و قادر است هدست را به ۶ محصول دیگر لاجیتک متصل کند.
این دو هدفون قرار است هفتهی آینده طی کنفرانس کلاود گوگل معرفی شوند اما خریداران خواهند توانست Zone Wireless به قیمت ۱۹۹ دلار و مدل پلاس آن را با صرف هزینهای معادل ۲۴۹ دلار خریداری کنند.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به منظور شرکت در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۹ به ژنو سوییس رفته است، از اختصاص برترین جایزه این اجلاس به یک طرح ایرانی خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، آذری جهرمی با اعلام این کسب موفقیت برای ایران در اینستاگرام خود نوشت: «امروز در ژنو جایزه ویژه «جامعه جهانی فناوری اطلاعات» به ایران رسید.»
وی در همین ارتباط افزود: «در اجلاس WSIS 2019 شش کاندیدا داشتیم که برای پیشرفت قابل توجه «شبکه علمی ایران» برترین جایزه را برنده شدیم. شادی همکارانم دیدنی بود و البته چهره نمایندگان کشورهایی که فکر میکردند تحریمهایشان موثر است.»
در این اجلاس که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و هیأت رسمی ایران نیز حضور داشتند، از میان بیش از ۱۱۰۰ پروژه، از جمله شش پروژه معرفیشده جمهوری اسلامی ایران، در ۱۸ گروه از سراسر جهان که برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۹ رقابت میکردند، در نهایت ۹۰ پروژه به مرحله دوم راه یافتند و در این میان شبکه علمی ایران به عنوان تنها پروژه ایرانی از میان پروژهها و طرحهای مرتبط با ICT با کسب بالاترین امتیاز موفق به دریافت جایزه E-Science این دوره WSIS شد.
بنابه این گزارش، طرح شبکه علمی ایران در سال 95 طی توافق نامه ای مابین سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان طرف های دولتی و هلدینگ سیمرغ سامانه به عنوان طرف خصوصی منعقد شد تا در طول دوسال به عنوان نخستین پروژه مشارکت دولتی - خصوصی (PPP)، شبکه ای جامع، جهت حمایت از نیازهای جوامع تحقیقی و آموزشی به عنوان زیرساخت سند بالاسری نقشه جامع علمی کشور، بین دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی، مراکز آموزشی و درمانی، حوزه های علمیه، ایجاد کند.
سخنرانی وزیر ارتباطات کشورمان در این رویداد بینالمللی حول محور تحریمهای علیه ایران بود و او این تحریمها را تهدید بزرگتری برای اهداف توسعهی پایدار دانست که کسب و کار میلیونها شهروند ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است. به گفته جهرمی این تحریمها غیر قانونی بوده و او آنها را یک نوع تروریست اقتصادی میداند.
گفتنیست اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به مدت پنج روز با حضور بیش از سه هزار نفر از ۱۵۰ کشور در ژنو سوییس برگزار میشود.